نامه اروجعلی محمدی درباره فروش کشت و صنعت مغان

نامه اروجعلی محمدی درباره فروش کشت و صنعت مغان

  • نامه اروجعلی محمدی درباره فروش کشت و صنعت مغان

    مدیرعامل سابق کشت و صنعت مغان در خصوص ابهامات
    فروش این شرکت به بخش خصوصی نامه مهمی را به رئیس جمهور نوشت که
    در زیر آمده است.

    بسمه تعالی

    جناب اقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی
    ایران

    با سلام وتحیات احتراما به استحضار می رساند سازمان خصوصی سازی
    شرکت کشت وصنعت ودامپروری مغان را بعداز سالها اگهی مداوم بدون
    خریدار به یکباره با کاهش ۳۳ درصدی قیمت پایه ۲۵۲۳ میلیارد تومانی
    ان به ۱۷۰۶ میلیارد تومان وافزایش ۴۷۶۷ هکتار مساحت اراضی به سطح
    مزایده قبلی ، شرکتی به نام شرکت سرمایه گذاری توسعه
    تهران
    رابرنده مزایده اعلام نموده است

    اقای رییس جمهور

    رسانه ها در بهار امسال اعلام کردند که کمیته امداد ۸ هکتار زمین
    خود درسوهانک تهران به ۱۶۰۰ میلیارد تومان به وزارت نیرو فروخت
    یعنی ۸ هکتار زمین در سوهانک تهران با توجه به دریافت نقدی بیشتر
    از ۴۸ هزار هکتار زمین ابی در دشت زر خیز مغان قیمت یافته است
    واین ساده ترین تفسیر حاکمیت بخش دلالی وتجارت وقدرت یافتن غیر
    مولد هادر اقتصاد ایران وغلبه انان بر بخش تولید کننده کشور است
    .که واقعاموجب وهن اقتصاد وبخش کشاورزی وتولید کنندگان کشور است
    اقای دکتر روحانی دشت مغانی که نصف اراضی ابی ان با این مزایده به
    یک شرکت فاقد سابقه فروخته می شود به همین اسانی دشت مغان نشده
    است نیم قرن قبل بیش از دومیلیارد دلاربرای زیر ساختهای ان هزینه
    شده است. که همین امروزمشابه ان طرح بدستور وهمت والای حضرتعالی
    در حوزه پایاب سد خدافرین دردست اجراست . بررسی هزینه های زیر
    ساخت ۶۲ هزار هکتارطرح فعلی اراضی پایاب سد خدافرین گویای ان است
    که دولت برای اجرای این پروژه هزینه های سنگینی را متحمل می شود
    که طبق مستندات اجرایی در وزارتین نیرو وجهاد کشاورزی تملک و خرید
    یک هکتار زمین دیم ۹۰ میلیون تومان وهزینه های زیرساخت یک هکتار
    زمین ۱۵۰ میلیون تومان برای دولت در یومنا هذا تمام می شود .
    انوقت سازمان خصوصی سازی با علم به اینکه هزینه تملک وزیر ساخت یک
    هکتار زمین در زیر سد خدافرین برای دولت ۲۴۰ میلیون تومان قیمت
    تمام شده دارد .

    بیش از۴۸هزار هکتار اراضی شرکت کشت وصنعت مغان را به۱۷۰۶ میلیارد
    تومان به یک شرکت نوتشکیل وفاقد سابقه تخصصی انهم با دوسال تنفس
    واقساط ۸ساله می فروشد . درشرایطی که طبق همین قیمت های فعلی
    هزینه زیر ساخت ۴۸ هزار هکتار اراضی شرکت مغان بدون احتساب قیمت
    زمین فقط ۷۲۰۰ میلیارد تومان است وبا فرض همان ۹۰ میلیون تومان
    قیمت اراضی دیم که امروز دولت برای خرید ان در حوزه سد خدا فرین
    پول می پردازد قیمت ۴۸ هزار هکتار اراضی فعلی شرکت مغان نیز ۴۳۲۰
    میلیارد تومان است که بدون احتساب کارخانجات وتاسیسات فعلی ان به
    ۱۱۵۲۰ میلیارد تومان بالغ می شود . ایا این رانت نیست. پس رانت
    چیست. اقای رییس جمهور بدبینی شدیدی که این اقدام نسنجیده برای
    نظام جمهوری اسلامی انهم در منطقه ای مرزی که باخون اباءواجداد
    درمقابل دشمنان مرزداری کرده اند ایجاد می کند هیچ چیز ایجاد نمی
    کند .

    ثانیا سازمان خصوصی سازی در اگهی خود میزان اراضی شرکت مغان را
    بدون احتساب سهم اراضی شرکت مغان درشرکت پارس را ۴۰ هرار هکتار
    اعلام نکرده است درشرایطی که مستندات مالکیت شرکت مغان‌مبنی بر
    مالکیت ۴۰ هزار هکتار زمین تحت سند ان را برای اصلاح اگهی با
    چندین جلسه حضوری شخصا به سازمان خصوصی سازی تشریح کرده ام ضمن
    اینکه از ۱۸۵۰۰ هکتار اراضی شرکت ملی پارس نیز بمیزان ۴۰٪ سهام
    متعلق به شرکت مغان می باشد . در اگهی قبلی قرار بود. به میران
    ۴۷۶۷ هزار هکتارزمین در اختیار وزارت کشاورزی باقی بماند وبا کسر
    این میزان از اراضی قیمت پایه ان به‌مبلغ ۲۵۲۳ میلیارد تومان اگهی
    شده بود .

    حالا که قیمت زمین هم افرایش یافته است ولی با کمال تعجب قیمت
    پایه شرکت مغان از۲۵۲۳ میلیارد تومان به ۱۷۰۶ میلیارد تومان کاهش
    یافته است؟

    ایا نباید درمحاسبه بیت المال مثقال وذره درمیان باشد یا فقط فروش
    ورد شرکت با هر تدبیری چاره کار تلقی می شود ایا می توان این
    اقدامات اعتماد سوز را توجیه کرد؟ با فرض قیمت های سرمایه گذاری
    دولت دراراضی پایاب سد خدافرین به مانند ان است که بهای بزرگترین
    کارخانه قند کشور ویکی از بزرگترین کارخانه های لبنیات ایران
    ومهمترین کارخانه پروسس وتولید بذر کشور ویک کارخانه خوراک دام
    مجهز وبزرگترین گله دامپروری کشور وباغ وتاسیسات مختلف وشهرک
    مسکونی وشبکه گسترده راهساری ان انگار به هیچ انگاشته شده است
    ؟انهم در شرایطی که درچهار سال گذشته قریب به ۱۵۰ میلیارد تومان
    برای نوسازی این شرکت سرمایه گذاری نیز شده است

    این فروش دقیقا بمانند ان است که اسب را به قیمت نعلش بفروشند
    اقدامی که احساسات عمومی را جریحه دار کرده است .

    و پیامی جز تحقیر تولید وتولیدکنندگان امتداد نمی دهد .

    اقای رییس جمهور

    باهمان اخلاصی که دودوره جنابعالی را بعنوان دولت راستگویان معرفی
    وتبلیغ کرده ام درخواست می کنم نگذارید شرکت مغان با این تحقیر
    بفروش برود .این شرکت نماد وبرند مردم منطقه ما محسوب می شود
    وفروش ان به قیمت متری ۳۶۰۰ تومان تومان برای اکثریت قاطع مردم
    ازاردهنده است وبرای نخبگان محلی که در پاسخ به سوالات بیشمار
    مردم کلام در دهانشان یخ‌می بندد دردی کشنده وجانکاه است . این
    مزایده الی ابد روح مردم منطقه وبخش کشاورزی کشوررا ازار خواهدداد
    این شرکت پیشانی اذربایجان است اگر هم قصد فروش ان درمیان است
    خواهشمندم دستور فرمایید این شرکت حفظ شود وسهام ان براساس مصوبه
    اخیر سران سه قوه با واگذاری سهام به عموم صورت پذیرد . دوام
    توفیقات جنابعالی را دراین ایام پر مشقت از خداوند بزرگ مسئلت می
    نمایم .

    اروجعلی محمدی مدیرعامل شرکت کشت وصنعت ودامپروری مغان در سالهای
    ۸۳ تا ۸۴ و۹۲ تا ۹۷

    ***

    اروجعلی محمدی متولد شهرستان خلخال از اصلاح
    طلبان
    برجسته و پرسابقه بوده و در انتخابات ریاست جمهوری
    یازدهم از مسئولان اصلی ستاد دکترروحانی در استان آذربایجانشرقی
    بود.

    وی که سابقه فرمانداری خلخال، تبریز، اردبیل و در چند ماه اخیر
    نیز عضویت در هیئت مدیره منطقه آزاد ارس را دارد بعد از ۸ سال،
    بار دیگر در سال ۹۲ مدیرعاملی این بنگاه بزرگ اقتصادی را عهده‌دار
    می‌شود .

    http://saten.ir/163569/%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d9%88%d8%ac%d8%b9%d9%84%db%8c-%d9%85%d8%ad%d9%85%d8%af%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%da%a9%d8%b4%d8%aa-%d9%88-%d8%b5%d9%86/

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

برچسب ها: نامه,اروجعلی,محمدی,درباره,فروش,کشت,و,صنعت,مغان,
[ جمعه 12 مرداد 1397 ] [ 9:46 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

مبانی نظری بررسی مقایسه ای الگوهای تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها با روش فازی

مرکز دانلود فایل نگارا | مبانی نظری بررسی مقایسه ای الگوهای تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها با روش فازی

  • مرکز دانلود فایل نگارا | مبانی نظری بررسی مقایسه ای الگوهای تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها با روش فازی

    دید کلی :

    هدف از این مبانی نظری بررسی مقایسه ای الگوهای تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها با روش فازی بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

    توضیحات کامل :

    دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری

    *** قابل استفاده برای گروه مدیریت 

    چکيده
    در دنیای رقابتی امروز ایجاد یک سیستم مناسب ارزیابی عملکرد شرکت ها امری ضروری است. هدف این پژوهش ارزیابی عملکرد مالی شرکت های دارویی، گروه فلزات اساسی و گروه خودرو و ساخت قطعات با استفاده از روشی نوین است. از فازی AHP برای وزن دهی به شاخص های ارزیابی عملکرد و از فازی تاپسیس و فازی ویکور برای رتبه بندی شرکت های مورد مطالعه استفاده می شود.

    در این پژوهش از ترکیبی از معیارهای سنتی ارزیابی عملکرد و معیارهای مبتنی بر ارزش برای ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شرکت های دارویی، گروه فلزات اساسی و گروه خودرو و ساخت قطعات در سال ۱۳۸۸ استفاده می شود. جامعه آماری این پژوهش شرکت-های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در صنایع دارویی، گروه فلزات اساسی و گروه خودرو و ساخت قطعات است. استفاده از رویکرد فازی در رتبه-بندی شرکت های بورس دقت اطلاعات ورودی به نرم افزار-های رتبه بندی را به شکل محسوسی بالا می برد. نتایج این پژوهش که به ارائه دو مدل نوین و با دقت بالا در ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها منتج شد، می تواند برای گروههای مختلف اعم از سرمایه گذار، سازمان بورس و دیگر استفاده کننده گان، مفید واقع می شود. 

    کليد واژه ها: ارزیابی عملکرد مالی، تاپسیس، ویکور، فازی AHP، معیارهای مالی.

    اهميت و ضرورت پژوهش
    مقابله با چالش های پیش روی سازمان ها نیازمند آن می باشد که مدیران آن ها الگوی مناسبی از اندازه گیری عملکرد داشته باشند تا بتوانند به بهبود مستمر در تمام زمینه ها دست یابند. با ظهور روش های نوین و استفاده از این روش ها به همراه معیارهای مالی سنتی حسابداری (AFP)، ارزیابی عملکرد شرکت ها متحول شد. اما هنوز می توان با استفاده از ترکیب روش های مختلف و استفاده از معیارهای مالی جدید، دقت اطلاعات خروجی را افزایش داد. استفاده از رویکرد فازی، به منظور مقابله با ابهام موجود در داده های ورودی، در کنار نرم افزارهای AHP، تاپسیس ، و ویکور  که هریک دارای ویژگی های منحصر به  فردی می باشند، می تواند یک پژوهش کاربردی ویژه در حوزه ی ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها ارائه دهد. شکاف میان مالکان و مدیران یکی از مشکلاتی است، که استفاده از معیارهای سنتی حسابداری نشان داده است که نمی تواند این مشکل را حل کند. با استفاده از ترکیب معیارهای مبتنی بر ارزش و معیارهای سنتی حسابداری می توانیم این شکاف را به نحو چشم گیری کاهش دهیم.این پژوهش درصدد ارائه روش های ترکیبی نوین با استفاده از تکنیک های جدید و ادغام معیارهای حسابداری و معیارهای مبتنی بر ارزش، به منظور پوشاندن نقاط ضعف روش های قدیمی و بررسی تطبیقی نتایج این روش هاست.

    اهداف پژوهش
    نیاز به ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها با استفاده از یک روش دقیق به منظور کمک به سرمایه گذاران در اتخاذ تصمیمات ، به  دلیل آن که  تجزیه وتحلیل صورتهای مالی شرکت ها نیاز به تخصص مالی دارد، ضروری به نظر می رسد.
    هدف از این پژوهش، ارائه یک روش ترکیبی، با استفاده از رویکرد فازی و با بکارگیری روش های نوین ارزیابی عملکرد، براساس معیارهای مالی سنتی حسابداری (AFP) و معیارهای مبتنی برارزش (VFP) است.

     مسأله پژوهش
    همان گونه که در بخش قبلي بيان شد، شرکت هاي فعلي، شرکت-هايي هستند که مالکيت آنها در اختيار گروه هاي مختلف مي-باشد و هريک از آنها هدفهاي متفاوتي دارند. طبق نظريه نمايندگي، بين مالکان و مديران شرکت ها ممکن است تضاد منافع وجود داشته باشد. به گونه کلي، تئوري نمايندگي براي تحليل ارتباط نماينده و مالک در واحدهاي اقتصادي که مالکيت و مديريت آن از يکديگر جدا باشد، استفاده شده است، اما بنظر می رسد یک شیوه کارا برای حل مشکلات بین مالک و مدیر وارد کردن یک پارامتر اندازه گیری دقیق مورد تأیید دو طرف است. 

    ارزيابي عملكرد شركت ها از مهمترين موضوعات مورد توجه سرمايه گذاران، اعتبار دهندگان، مديران و دولت ها است. در دنیای رقابتی امروز ایجاد یک سیستم مناسب ارزیابی عملکرد شرکت ها امری ضروری است. سرمایه گذاران علاقه مند هستند دریابند از سرمایه گذاری انجام شده چه اندازه ایجاد ارزش شده است. سرمایه گذاران در بازار سهام همواره درصدد کسب سود بالا هستند، آنها سهامی را خریداری می کنند که از نظر آنها بهترین سهم باشد و بیشترین سود و بازده به آنها تعلق گیرد (یحیی زاده و همکاران، 1388: 92). همچنین سهامداران به عنوان مالکان واحد تجاری، از مدیران می خواهند تا ارزش سرمایه گذاری  آن ها را به حداکثر برسانند. به منظور نیل به این هدف، ازگذشته، با استفاده از سود عملیاتی یا نسبت های مالی به ارائه گزارشی از عملکرد شرکت ها پرداخته شد. نرخهای مالی نقش مهمی در اندازه گیری عملکرد و وضعیت مالی یک واحد تجاری ایفا می کنند. مطالعات زیادی سودمندی نرخهای مالی را به اثبات رسانده است (چن و شمیردا  ،1981: 67). اما به علت اینکه این معیارها دارای نقاط ضعف عمده هستند، عملکرد شرکت ها را به نحو مطلوبی ارائه نمی دهند.

    ارزیابی عملکرد مالی با استفاده از معیارهای سنتی حسابداری نقاط ضعف فراوانی دارد. در ارزیابی عملکرد به روش سنتی به دلیل اینکه فقط به سود حسابداری توجه می شود و هزینه ی تامین منابع سرمایه را لحاظ نمی کند، مورد انتقاد شدیدی قرار گرفته است و روش مطلوبی محسوب نمی شود. در معیارهای مبتنی بر ارزش کلیه  هزینه های تامین مالی در نظر گرفته می شود (یحیی زاده و همکاران، ، 1389: 114). معیارهای مبتنی بر ارزش دو ویژگی دارند: اولاً سود نسبت به سطحی از سرمایه گذاری اندازه گیری می شود که برای رسیدن به آن سطح سود به کار رفته است. دوماً ریسک نوعاً از طریق محاسبه ی هزینه ی سرمایه در نظر گرفته می شود (نوروش و حیدری، 1383: 122-123). با انتخاب معیارهای مبتنی بر ارزش در ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها می توان بر هر دو مشکل فائق آمد (آمیلس و دیگران، 2002: 123).

    با توجه به مطالب فوق ، نیاز به ادغام معیارهای مالی سنتی حسابداری (AFP)  و معیارهای مبتنی بر ارزش (VFP ) ، به دلیل آنکه هرکدام از آنها ویژگی های خاص خود را دارند، به شکل محسوسی دیده می شود. اما آیا می توان با استفاده از ترکیب این معیارهای مالی به عنوان ابزارهای سنجش، و ترکیب رویکرد فازی با روش های مختلف به عنوان تکنیک های سنجش به یک روش کارا به منظور ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها دست یافت؟

    فهرست مطالب
     

    فصل دوم: مبانی نظری و پيشينه پژوهش    39-9
    2-1- مقدمه    10
    2-2- مباني نظري    12
    2-2-1- نظریه ارزیابی: اساس اقتصادی ارزیابی عملکرد    12
    2-2-2- ارزیابی عملکرد و معیار ارزیابی عملکرد    14
    2-2-3- مالکیت و تضاد منافع    15
        2-2-4- محدودیت های اساسی پژوهشهای پیشین در رابطه با ارزشیابی    15
    2-2-5- پیش بینی ارزش شرکت با استفاده از متغیرهای حسابداری     16
    2-2-6- مدیریت مبتنی بر ارزش    17
    2-2-7- تصمیم گیری چند شاخصه (MADM)    18
    2-2-8- شاخص های ارزیابی عملکرد    19
    2-2-8-1- معیارهای سنتی حسابداری    19
            2-2-8-1-1 بازده دارایی ها……    19
            2-2-8-1-2- بازده حقوق صاحبان سهام    20
            2-2-8-1-3- نسبت P/E    20
            2-2-8-1-4- سود هر سهم    21
    الف) نقاط قوت سود حسابداری    22
    ب) نقاط ضعف سود حسابداری    22
    2-2-8-2- معیارهای مبتنی بر ارزش    22
           2-2-8-2-1- ارزش افزوده اقتصادی (EVA)    23
    انتقادات وارد بر EVA     24
    انتقاد ساختاری و مفهومی (پائولو استانلیف)    24
    انتقاد محاسباتی (روبن اسکالونا)    25                           
    2-2-8-2-2- ارزش افزوده بازار (MVA)    26
    2-2-8-2-3- ارزش افزوده نقدی (CVA)    27
    2-2-9- منطق فازی    31
    2-3- پیشینه پژوهش    34
    2-3-1- پژوهشهای خارجی    35
    2-3-2 پژوهشهای داخلی    37
    2-4- خلاصه فصل    39

    منابع و مآخذ 
    الف- منابع فارسي    
    ب- منابع انگليسي    

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

برچسب ها: مبانی,نظری بررسی,مقایسه,ای,الگوهای,تلفیقی,جهت,ارزیابی,عملکرد,مالی,شرکت,ها,با,روش,فازی,
[ چهارشنبه 24 مرداد 1397 ] [ 11:04 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

تحلیلگران می‌گویند که ۶۰۰ فروشگاه اپل تا سال ۲۰۲۳ در سراسر جهان احداث خواهد شد

تحلیلگران می‌گویند که ۶۰۰ فروشگاه اپل تا سال ۲۰۲۳ در سراسر جهان احداث خواهد شد

  • تحلیلگران می‌گویند که ۶۰۰ فروشگاه اپل تا سال ۲۰۲۳ در سراسر جهان احداث خواهد شد

    خنه مونستر تحلیلگر Loup Ventures پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۳ اپل ۶۰۰ اپل استور را در سراسر جهان احداث خواهد کرد. در حال حاضر ۵۱۱ فروشگاه اپل در سراسر جهان وجود دارد. مونستر می‌گوید که اپل به لطف ۶۵،۰۰۰ کارمند خرده فروشی خود که می‌توانند به صورت چهره به چهره با مشتریان ارتباط داشته باشند، از مزیت رقابتی در این زمینه برخوردار شده است. پس از اپل مایکروسافت با ۶۰۰۰ کارمند خرده فروشی در مکان بعدی قرار می‌گیرد.

    مونستر می‌گوید دو کشوری که بیشترین رشد در فروشگاه‌های اپل در پنج سال آینده را تجربه خواهند کرد چین و هند خواهند بود. تحلیلگر انتظار دارند که نخستین فروشگاه اپل در هندوستان ظرف شش ماه آینده باز شود همچنین انتظار می‌رود تعداد کارمندان اپل استور تا سال ۲۰۲۳ به ۸۰،۰۰۰ نفر افزایش پیدا کند.

    مونستر می‌گوید که اپل استورها بستری هستند که به اپل اجازه می‌دهند «کیفیت، طراحی، تجربه، الهام بخشی، سهولت استفاده و حفظ حریم خصوصی دستگاه‌های خود را نشان دهد» و به گفته وی هر فروشگاه اپل پنج لایه دارد که عبارتند از:

    • زیبایی شناسی: تمام فروشگاه‌های اپل درهای شیشه ای، طراحی متقارن و بدون هیچ مشکلی دارند. آنها کاملا روشن و تمیز هستند.
    • خوش آمد گویی: با بازدید کنندگان خوش آمدگویی گرمی می‌شود تا آنها احساس راحتی و خوشحالی کنند و برای حل مشکلاتشان به افرادی که می‌توانند آن‌ها را راهنمایی کنند فرستاده می‌شوند.
    • مشاوره: از آنجا که کارکنان فروشگاه‌های اپل کمیسیون دریافت نمی‌کنند، بنابراین به راحتی به شما خواهند گفت که ممکن است بتوانید لوازم جانبی را در آمازون با قیمت ارزان‌تری پیدا کنید یا در مورد خرید، تعویض و تعمیر قطعات شما را راهنمایی خواهند کرد.
    • پشتیبانی: بر اساس تخمین‌های انجام شده حدود ۷۵ درصد از مشکلاتی که نیاز به مراجعه به فروشگاه‌های اپل را دارند را می‌توان با یک بار بازدید از Genius Bar (بخش پشتیبانی فنی اپل استور) حل کرد، هنگامی که یک دستگاه برای تعمیر فرستاده می‌شود، اغلب زودتر از زمان پیش بینی شده برگشت داده می‌شود.
    • الهام بخشی: اپل فروشگاه‌های خود را به مکانی تبدیل کرده است که در آن به مصرف کنندگان آموزش داده می‌شود که چگونه از ویژگی‌های متعددی که در دستگاه‌های اپل وجود دارد استفاده کنند. بعضی از کارگاه‌های آموزشی فروشگاه‌های اپل شامل: کارگاه کودکان، کارگاه عکاسی و موسیقی می‌شود.

 

برچسب ها: تحلیلگران,می‌گویند,که,۶۰۰,فروشگاه,اپل,تا,سال,۲۰۲۳,در,سراسر,جهان,احداث,خواهد,شد,
[ سه شنبه 30 مرداد 1397 ] [ 10:27 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

دانلود رایگان کتاب روش های جمع آوری حشرات و سایر بندپایان خشکی



سال‌های زیادی از زمان انتشار اولین کُتب حشره‌شناسی در ایران می‌گذرد. در برخی از این کُتب ارزشمند برخی از روش‌های جمع‌آوری حشرات به صورت پراکنده ارایه شده‌ است. جمع‌آوری حشرات و سایر بندپایان در ایران اغلب با هدف شناسایی، مطالعات منطقه‌ای، تنوع گونه‌ای، شناسایی دشمنان طبیعی آفات، و غنی‌سازی مجموعه‌های علمی نگهداری انجام شده و عمدتا مبتنی بر برخی روش های محدودِ و متکی بر تجارب فردی جمع‌آوری‌کنندگان است. امروزه، علاوه بر روش‌های رایج و عمومی ابزارها و روش‌های تخصصی نیز استفاده می‌شوند که اهمیت آنها تا حد زیادی بر اساس شرایط منطقه‌ای و ویژگی زیستگاه‌ها متغیر است. جلد اول کتاب روش‌های جمع‌آوری حشرات و سایربندپایان خشکی‌زی، اطلاعات به روز و قابل توجهی را برای همه علاقه‌مندان به مطالعه و جمع‌آوری این گروهِ متنوع جانوری ارایه کرده است. این کتاب در ۱۸ فصل، ۱۱۰ تکنیک جمع‌آوری، ۴۶۶ صفحه و بیش از ۳۰۰ تصویر رنگی تنظیم شده و مطالب آن مستند به منابع علمی روزآمد و مبتنی بر تجارب مولف در برنامه‌های نمونه‌برداری بلندمدت می‌باشد. به طور کلی، این کتاب  یک منبع علمی کامل، غنی و ضروری برای دانشجویان، اساتید و محققین علاقمند به جمع‌آوری حشرات و سایر بندپایان است. تنوع و جزییات روش‌های جمع‌آوری به همراه نکات مهم در تطبیق روش‌ها برای کسب بهترین نتیجه در زیستگاه‌های مختلف از دیگر ویژگی‌های مطالب این کتاب به شمار می‌شود.

کتاب، با یک پیشگفتار کوتاه و در عین حال جامع، توضیحات کاملی را در خصوص اهمیت موضوعی در اختیار خواننده قرار داده است. مقدمه کتاب اهمیت به مطالعه‌ی بندپایان، نکات کلی در خصوص برنامه‌ریزی سفرهای نمونه‌برداری، کلیاتی درباره روش‌های نمونه‌برداری و نگهداری آنها در مراکز تحقیقاتی و موزه‌ها پرداخته است. فصول بعدی این کتاب به نحوی تنظیم شده که تمام جزییات و نکات مربوط به هر یک از روش‌ها به طور کامل شرح داده شده است. خوشبختانه در حال حاضر توجه محققان و دانشجویان به علم حشره‌شناسی بیش از گذشته و با محور انجام مطالعات علمی دقیق در سطح بین‌المللی بوده و حتی شرکت‌های تجاری تولید و تامین‌کننده ابزارهای تخصصی و عمومی حشره‌شناسی نیز در داخل کشور توسعه پیدا کرده‌اند.

جلد دوم کتاب شامل مطالبی درباره روش‌های جمع‌آوری تخصصی هر یک از گروه‌های حشرات و بندپایان خشکی‌زی به همراه روش‌های آماده‌سازی، نگهداری و مراقبت از موزه‌های حشره‌شناسی و جلد سوم نیز شامل مطالبی در خصوص جمع‌آوری، نگهداری و مطالعه نمونه‌های حشرات و بندپایان خواهد بود.

مولف کتاب استاد گروه گیاهپزشکی دانشگاه زابل بوده، اصول سم‌شناسی کشاورزی در دو جلد از دیگر آثار وی می باشد.

 

عنوان کتاب: روش های جمع آوری حشرات و سایر بندپایان خشکی زی (جلد اول)

مولف: احسان رخشانی

ناشر: مینوفر

تعداد صفحه: ۴۶۶ – مصور رنگی

تاریخ نشر: اسفند ۱۳۹۶

نوبت چاپ: اول

قطع کتاب: وزیری

وزن: ۸۰۰ گرم

شابک: ۳-۱۳۲-۴۷۴-۶۰۰-۹۷۸

 

برای دانلود بخش ابتدایی کتاب کلیک کنید

روش های جمع آوری حشرات و سایر بندپایان خشکی زی

 

 

برچسب ها: دانلود,رایگان,کتاب,روش,های,جمع,آوری,حشرات,و,سایر,بندپایان,خشکی,
[ دوشنبه 16 مهر 1397 ] [ 22:48 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

دانلود رایگان کتاب روش های جمع آوری حشرات و سایر بندپایان خشکی


سال‌های زیادی از زمان انتشار اولین کُتب حشره‌شناسی در ایران می‌گذرد. در برخی از این کُتب ارزشمند برخی از روش‌های جمع‌آوری حشرات به صورت پراکنده ارایه شده‌ است. جمع‌آوری حشرات و سایر بندپایان در ایران اغلب با هدف شناسایی، مطالعات منطقه‌ای، تنوع گونه‌ای، شناسایی دشمنان طبیعی آفات، و غنی‌سازی مجموعه‌های علمی نگهداری انجام شده و عمدتا مبتنی بر برخی روش های محدودِ و متکی بر تجارب فردی جمع‌آوری‌کنندگان است. امروزه، علاوه بر روش‌های رایج و عمومی ابزارها و روش‌های تخصصی نیز استفاده می‌شوند که اهمیت آنها تا حد زیادی بر اساس شرایط منطقه‌ای و ویژگی زیستگاه‌ها متغیر است. جلد اول کتاب روش‌های جمع‌آوری حشرات و سایربندپایان خشکی‌زی، اطلاعات به روز و قابل توجهی را برای همه علاقه‌مندان به مطالعه و جمع‌آوری این گروهِ متنوع جانوری ارایه کرده است. این کتاب در ۱۸ فصل، ۱۱۰ تکنیک جمع‌آوری، ۴۶۶ صفحه و بیش از ۳۰۰ تصویر رنگی تنظیم شده و مطالب آن مستند به منابع علمی روزآمد و مبتنی بر تجارب مولف در برنامه‌های نمونه‌برداری بلندمدت می‌باشد. به طور کلی، این کتاب  یک منبع علمی کامل، غنی و ضروری برای دانشجویان، اساتید و محققین علاقمند به جمع‌آوری حشرات و سایر بندپایان است. تنوع و جزییات روش‌های جمع‌آوری به همراه نکات مهم در تطبیق روش‌ها برای کسب بهترین نتیجه در زیستگاه‌های مختلف از دیگر ویژگی‌های مطالب این کتاب به شمار می‌شود.

کتاب، با یک پیشگفتار کوتاه و در عین حال جامع، توضیحات کاملی را در خصوص اهمیت موضوعی در اختیار خواننده قرار داده است. مقدمه کتاب اهمیت به مطالعه‌ی بندپایان، نکات کلی در خصوص برنامه‌ریزی سفرهای نمونه‌برداری، کلیاتی درباره روش‌های نمونه‌برداری و نگهداری آنها در مراکز تحقیقاتی و موزه‌ها پرداخته است. فصول بعدی این کتاب به نحوی تنظیم شده که تمام جزییات و نکات مربوط به هر یک از روش‌ها به طور کامل شرح داده شده است. خوشبختانه در حال حاضر توجه محققان و دانشجویان به علم حشره‌شناسی بیش از گذشته و با محور انجام مطالعات علمی دقیق در سطح بین‌المللی بوده و حتی شرکت‌های تجاری تولید و تامین‌کننده ابزارهای تخصصی و عمومی حشره‌شناسی نیز در داخل کشور توسعه پیدا کرده‌اند.

جلد دوم کتاب شامل مطالبی درباره روش‌های جمع‌آوری تخصصی هر یک از گروه‌های حشرات و بندپایان خشکی‌زی به همراه روش‌های آماده‌سازی، نگهداری و مراقبت از موزه‌های حشره‌شناسی و جلد سوم نیز شامل مطالبی در خصوص جمع‌آوری، نگهداری و مطالعه نمونه‌های حشرات و بندپایان خواهد بود.

مولف کتاب استاد گروه گیاهپزشکی دانشگاه زابل بوده، اصول سم‌شناسی کشاورزی در دو جلد از دیگر آثار وی می باشد.

 

عنوان کتاب: روش های جمع آوری حشرات و سایر بندپایان خشکی زی (جلد اول)

مولف: احسان رخشانی

ناشر: مینوفر

تعداد صفحه: ۴۶۶ – مصور رنگی

تاریخ نشر: اسفند ۱۳۹۶

نوبت چاپ: اول

قطع کتاب: وزیری

وزن: ۸۰۰ گرم

شابک: ۳-۱۳۲-۴۷۴-۶۰۰-۹۷۸

 

برای دانلود بخش ابتدایی کتاب کلیک کنید

روش های جمع آوری حشرات و سایر بندپایان خشکی زی

 

 

 

برچسب ها: دانلود,رایگان,کتاب,روش,های,جمع,آوری,حشرات,و,سایر,بندپایان,خشکی,
[ دوشنبه 16 مهر 1397 ] [ 23:24 ] [ کاووسی فر ]
[ ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد